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dc.contributor.author | Grimaltos, Tobies | |
dc.contributor.author | Moya Espí, Carlos | |
dc.date.accessioned | 2014-05-05T11:32:58Z | |
dc.date.available | 2014-05-05T11:32:58Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Grimaltos, Tobies Moya Espí, Carlos 2009 Content, Meaning and Truth International Journal of Philosophical Studies 17 299 305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/34845 | |
dc.description.abstract | In this paper we criticize the distinction that Anil Gupta draws, in his book Empiricism and Experience, between the 'absolute' and the 'effective' content of an assertion. The distinction is intended to explain how some of our assertions can connect with the world and even be true despite the fact that they involve a mistaken, even incoherent conception of things. However, we hold that the distinction has implausible consequences and should be abandoned. One of these consequences is that one and the same assertion can be both true and false, depending on which content is taken into account. Moreover, owing to the fact that the absolute content includes 'all the conceptual connections of an assertion' (Gupta, p. 30), it follows from Gupta's position that virtually any assertion has a false absolute content, for, given that it is virtually certain that some of the propositions that a subject infers from an assertion will be false, the assertion (its absolute content) will be false as well. But, since in many cases the assertion is clearly true, Gupta's view seems clearly flawed. En este artículo llevamos a cabo una crítica de la distinción que Anil Gupta traza, en su libro Empiricism and Experience, entre el 'contenido absoluto' y el 'contenido efectivo' de una aserción. La distinción aspira a explicar cómo algunas de nuestras aserciones pueden conectar con el mundo y ser incluso verdaderas aun cuando involucren una concepción de las cosas errónea, o incluso incoherente. Sin embargo, sostenemos que la distinción tiene consecuencias implausibles y debería ser abandonada. Una de estas consecuencias es que una misma aserción puede ser a la vez verdadera y falsa, dependiendo de qué contenido se tenga en cuenta. Además, debido a que el contenido absoluto incluye 'todas las conexiones conceptuales de una aserción' (Gupta, p. 30), se sigue de la posición de Gupta que prácticamente cualquier aserción tiene un contenido absoluto falso, porque, dado que es virtualmente seguro que alguna de las proposiciones que un sujeto infiere de una aserción será falsa, la aserción (su contenido absoluto) será asimismo falsa. Sin embargo, en muchos casos la aserción resulta ser claramente verdadera, por lo que la tesis de Gupta parece claramente defectuosa. | |
dc.relation.ispartof | International Journal of Philosophical Studies, 2009, vol. 17, p. 299-305 | |
dc.subject | Art Filosofia | |
dc.title | Content, Meaning and Truth | |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.date.updated | 2014-05-05T11:32:58Z | |
dc.identifier.idgrec | 048662 | |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |