Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Hernàndez i Dobon, Francesc Jesús | |
dc.date.accessioned | 2014-07-16T08:05:42Z | |
dc.date.available | 2014-07-16T08:05:42Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.citation | Hernàndez i Dobon, Francesc Jesús: "Què significa la LOGSE per a la societat del segle XXI?", conferència impartida en les XIII Jornades Municipals de Psicopedagogia, Torrent, 6 de setembre de 2001. | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/37225 | |
dc.description.abstract | He argumentat que la LOGSE no altera fonamentalment les condicions de possibilitat del sentit classista de l'educació, en la mesura en què manté la doble xarxa i l'educació privada-religiosa, afavorida no només per la manca d'una llei de finançament de l'educació, sinó també per la ideologia neoliberal de la retirada de l'Estat. Per cert que aquestes afirmacions no són cap novetat. La crítica a la doble xarxa i a la manca d'una llei de finançament referida a la Llei General d'Educació es troba també explicitada en el llibre, actualment exhaurit, La reforma de la enseñanza, publicat en 1985 a l'editorial Laia de Barcelona, per qui era aleshores ministre d'Educació, el sr. José María Maravall, la relectura de la qual esdevé a les circumstàncies actuals un interessant exercici. Amb tot, la qüestió no és especular sobre allò que podia haver sigut i no fou, o viceversa, sinó més bé presentar allò que ha segut, que continua essent i que, en el segle que comença, sembla que es mantindrà, amb la tossudesa de les dades estadístiques. | es_ES |
dc.language.iso | ca | es_ES |
dc.subject | logse | es_ES |
dc.title | Què significa la LOGSE per a la societat del segle XXI? | es_ES |
dc.type | conference output | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::SOCIOLOGÍA::Sociología del trabajo::Sociología de la educación | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PEDAGOGÍA::Organización y planificación de la educación | es_ES |