Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Sánchez-Biosca, Vicente | |
dc.date.accessioned | 2014-07-21T07:06:43Z | |
dc.date.available | 2014-07-21T07:06:43Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.citation | Vicente Sánchez-Biosca, "Arrebato, Rapture (Iván Zulueta, 1980)", en Alberto Mira ed., The Cinema of Spain and Portugal, London, Wallflower Press, 2005, pp. 169-177. | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/37251 | |
dc.description.abstract | The purpose of this essay is to analyze Ivan Zulueta's cult movie, Rapture (1980), from an experimental point of view. As a metalinguistic film, Rapture (Arrebato) is full of references and resources coming from the images (comics, photography, cinema, and so on). Nonetheless, the singularity of this film consists of re-reading a certain amount of avant-garde and pop culture films from the 60s around a narrative of ectasy and cinematic vampirism. | en_US |
dc.description.abstract | El objetivo de este ensayo es analizar desde una perspectiva experimental el film Arrebato (I. Zulueta, 1980) poniendo de relieve el sistema de apropiaciones y referencias de otros films y manifestaciones de la cultura visual. El relato que sirve de base a Zulueta es el de la devoración y el vampirismo. | es_ES |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.subject | Spanish cinema | es_ES |
dc.subject | Cinema and Avant-garde | es_ES |
dc.subject | Found footage | es_ES |
dc.subject | Experimental cinema | es_ES |
dc.title | Arrebato, Rapture (Iván Zulueta, 1980) | es_ES |
dc.type | book part | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS | es_ES |