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dc.contributor.author | Quiñones Otal, Emilia | es |
dc.date.accessioned | 2014-10-28T11:14:08Z | |
dc.date.available | 2014-10-28T11:14:08Z | |
dc.date.issued | 2012 | es |
dc.identifier.citation | Quiñones Otal, Emilia. The Red Veil: Wedding Dresses Against Gender Based Violence un Latin American Art. En: Saitabi, 2012, No. 62-63: 159-170 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/39416 | |
dc.description.abstract | A wedding dress can be a symbol for many things. In terms of patriarchy a woman tying herself to a man, and the white of her virginity represented in the purity of the fabric. A wedding can be a step into a life of violence and slavery. Wedding rituals, the events taking place before and after the ceremony, can also be a way to control women and their sexuality. This article is a close up to the work of Latin American artists that use wedding gowns and rituals in their art works as a way to criticise gender based violence. | en_US |
dc.description.abstract | Un vestido de novia puede representar muchas cosas. En términos del patriarcado, una mujer atándose a un hombre de por vida o su virginidad, simbolizado en la pureza de la tela. Una boda puede ser el paso hacia una vida de violencia y esclavitud. Los rituales de boda, eventos que suceden antes y después de la ceremonia, pueden también ser una forma de control de las mujeres y su sexualidad. Este artículo realiza una mirada de cerca al trabajo de artistas latinoamericanas que utilizan el traje de novia y los rituales alrededor de la boda en sus piezas artísticas como forma de criticar la violencia de género. | es |
dc.subject | Historia | es |
dc.subject | Humanidades | es |
dc.title | The Red Veil: Wedding Dresses Against Gender Based Violence un Latin American Art | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::HISTORIA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |