|
I discuss, in this paper, the view of value that is associated with Humean moti- vational theories. I argue that these theories unjustifiedly constrain the kind of ele- ment that may contribute to our motivational economy and, thereby, unduly reduce our capacity to recognise certain sources of value. To this purpose, I will examine some axiological experiences that, if I am right, are inaccessible to a Humean analysis of our motivational structure. I will insist, for instance, on a sense in which social links may be important in the life of a human being which the Humean notion of de- sire cannot apprehend. Se discute, en este artículo, el tratamiento de lo valioso que se asocia a las teo- rías humeanas de la motivación. Intentaré mostrar por qué considero que tal lectura limita injustificadamente los recursos que ordenan nuestra economía motivacional, cercenando nuestra capacidad para reconocer ciertas fuentes de valor. Examinaré, con este propósito, algunas experiencias axiológicas que, si estoy en lo correcto, resultan inaccesibles a un tratamiento humeano de nuestra estructura motivacional. Destacaré, así, un sentido en el que los vínculos sociales pueden ser importantes en la vida de un ser humano que la noción humeana de deseo no puede atrapar.
|