Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Llinàs, Joan | es |
dc.date.accessioned | 2015-04-16T11:18:56Z | |
dc.date.available | 2015-04-16T11:18:56Z | |
dc.date.issued | 2011 | es |
dc.identifier.citation | Llinàs, Joan. Filosofia i Universitat. L'ensenyament de la Filosofia des de l'educació infantil fins la UniversitatFilosofia i Universitat. L'ensenyament de la Filosofia des de l'educació infantil fins la Universitat. En: Quaderns de Filosofia i Ciència, 2011, No. 41: 19 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/43148 | |
dc.description.abstract | this paper presents a reflection on Philosophy and University. Philosophy is an activity than harder could be classified as solely academical. Furthermore, we can distinguish three elements always present in Philosophical teaching such as a cluster of own content, well-thinking procedures and, finally, a way of being in world. They three are linked and the problems between Philosophy and University probably arise from the conjunction of all three. However is difficult to find a solution I speculate about different ways of reducing tension between Philosophy and University | en_US |
dc.subject | Hª y Fª de la Ciencia | es |
dc.subject | Ciencias básicas y experimentales | es |
dc.subject | Filosofía. Etica | es |
dc.subject | Humanidades | es |
dc.title | Filosofia i Universitat. L'ensenyament de la Filosofia des de l'educació infantil fins la UniversitatFilosofia i Universitat. L'ensenyament de la Filosofia des de l'educació infantil fins la Universitat | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::FILOSOFÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |