NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Digital Storytelling and Multimodal Literacy in Education

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Digital Storytelling and Multimodal Literacy in Education

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Gregori-Signes, Carmen
dc.date.accessioned 2015-06-03T11:23:26Z
dc.date.available 2015-06-03T11:23:26Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Gregori Signes, Carmen 2014 Digital Storytelling and Multimodal Literacy in Education Porta Linguarum 22 237 250
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/44162
dc.description.abstract This article argues in favour of using digital storytelling to encourage a critical socio-educational focus in education and include multimodal explicit teaching in the curriculum.The analysis of fifty digital stories indicates that the students developed a certain awareness of the issue chosen for their story (e.g. violence, racism, war) since the final product transmits a critical perspective on the topic itself. Further work, however, needs to be invested in the development of the digital story content itself and on the issue of multimodal learning, with especial emphasis on the interface between multimodal elements and more traditional modes of transmitting ideas. El estudio realizado confirma que el relato digital es una herramienta adecuada para favorecer un enfoque socio-educativo en la enseñanza, bien sea secundaria o acualquier nivel, gracias a un amplio abanico de elementos multimedia (imágenes, música,videos, animaciones y su propia voz) que permiten expresar de forma multimodal el mensaje que se quiere transmitir. El análisis de cincuenta historias digitales indica que los estudiantes desarrollaron conciencia crítica. Sin embargo, fallan en la expresión multimodal: la mayoría de los relatos denotan una falta de coherencia entre los elementos multimodales y modos tradicionales de transmisión de ideas.
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof Porta Linguarum, 2014, num. 22, p. 237-250
dc.subject Educació Investigació
dc.title Digital Storytelling and Multimodal Literacy in Education
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2015-06-03T11:23:27Z
dc.identifier.idgrec 103671
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (1.659Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques