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Aims: to analyse three issues connected to tobacco consumption among young people:
i) a general evaluation of a campaign which includes pictures from health warning labels
displayed on tobacco packages; ii) the affective, cognitive and behavioural impact caused
by these pictures; iii) the relationship shaped between the dimensions of beliefs and attitudes
in this regard, on the one hand, and the evaluation and impact of the campaign
among young people on the other hand. Method: the method used for this research is
based on a survey carried out on 130 young people between 18 and 29 years old. The
data were analyzed using the SPSS and Xlstat programs. The main techniques of statistical
analysis applied have been those involving exploration of frequencies and statistics,
contrasting media, factorial and correlation analysis. The results obtained allow us: i) to
conclude that the evaluation and impact of the campaign among young people are closely
linked with their pattern of smoking consumption, and their belief and attitude profi les
related to tobacco, ii) to propose the implementation of actions which are capable of
modifying these beliefs and attitudes of young people on tobacco.Objetivos: analizar tres aspectos relacionados con el consumo de tabaco entre los
jóvenes: i) su valoración general de una campaña por la cual se incluyen imágenes en
los paquetes de tabaco advirtiendo sobre sus efectos nocivos para la salud; ii) el impacto
afectivo, cognitivo y conductual que estas imágenes provocan; iii) la relación entre
las dimensiones de las creencias y actitudes relativas a esta cuestión, por un lado, y la
valoración e impacto de la campaña entre los jóvenes, por otro. Método: el método
de análisis empleado tiene su base en una encuesta realizada a 130 jóvenes con edades
comprendidas entre los 18 y 29 años y los datos obtenidos se analizaron mediante los
paquetes estadísticos SPSS y Xlstat. Las principales técnicas de análisis estadístico aplicadas
han sido la exploración de frecuencias y estadísticos, el contraste de medias, el análisis
factorial y de correlación. Resultados: los resultados obtenidos nos dan pie a: i) concluir
que la valoración y el impacto de la campaña entre los jóvenes está estrechamente
relacionado con su pauta de consumo y su perfi l de creencias y actitudes en relación al
tabaco; ii) proponer la puesta en marcha de acciones con capacidad para modifi car las
creencias y actitudes de los jóvenes con respecto al tabaco.
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