|
Hem investigat una mostra poblacional de jóvens estudiants universitaris
valencians, envers l'ús que fan de la xarxa i la presència de la llengua pròpia
en aquella recerca, en el context dels altres àmbits relacionals 'estudi, carrer,
oci, amics, ocupació, administració, comerç, cinema, televisió, videoconsoles...'.
Així com mitjançant instruments tals com la telefonia mòbil o la
tecnologia avançada.També hem analitzat la component afectiva que acompanya
a l'ús de la llengua i apareixen, com a àmbits afavoridors, la família i
la parella També hem esbrinat el grau de motivació i implicació envers el valencià
i els estereotips d'introversió i extraversió que presenten els parlants.
Pel que fa a l'ús d'internet, hem detectat l'edat primerenca 'abans dels cinc
anys' en els usuaris ara estudiants universitaris, situant-se el punt de més freqüència en l'accés entre 11 i 15 anys. Així com les hores dedicades diàriament
'd'una a tres hores. També hem esbrinat la temàtica més recercada
que ha estat l'estudi i la recerca d'informació. Altrament la component lúdica
presenta una forta motivació a l'hora de la recerca internauta.
|