Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Gavarró, Anna | es |
dc.contributor.author | Adani, Flavia | es |
dc.contributor.author | Ramoneda, Marta | es |
dc.contributor.author | Rusiñol, Sandra | es |
dc.contributor.author | Sánchez, Raquel | es |
dc.date.accessioned | 2015-11-24T09:18:24Z | |
dc.date.available | 2015-11-24T09:18:24Z | |
dc.date.issued | 2012 | es |
dc.identifier.citation | Gavarró, Anna ; Adani, Flavia ; Ramoneda, Marta ; Rusiñol, Sandra ; Sánchez, Raquel. La comprensió de les clàusules de relatiu en catalá infantil. En: Caplletra : Revista Internacional de Filologia, 2012, No. 53: 91 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/48424 | |
dc.description.abstract | Les clàusules de relatiu han estat objecte d’un nombre important de treballs en el camp de la gramàtica adulta, la gramàtica infantil i l’afàsia. Aquí emprenen el primer estudi de la comprensió de les clàusules de relatiu de subjecte i d’objecte en català infantil. Repliquem un experiment dissenyat per a l’italià per Adani (2008), en concret una tasca d’identificació d’agent, amb 33 nens parlants del català central d’edats compreses entre els 3,5 i els 6,2 anys. L’anàlisi dels resultats indica que els nens assoleixen nivells adults de comprensió de les relatives de subjecte primerencament, mentre que la comprensió de les relatives d’objecte progressa però no assoleix nivells adults fins a l’edat de 5,6 anys. Les relatives d’objecte amb subjecte postverbal majoritàriament s’interpreten de forma errònia com a relatives de subjecte per a tots els grups examinats, en clar contrast amb el comportament adult. | ca |
dc.subject | Lingüística | es |
dc.subject | Filologías | es |
dc.title | La comprensió de les clàusules de relatiu en catalá infantil | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |