Música per a clarinet i dispositius electrònics. Estudi del repertori a l'àmbit espanyol
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(14.10Mb)
|
|
|
|
|
|
Beltran Tormo, Juan Ramon
Ramírez Beneyto, Ramón (dir.);
Huerta, Ricard (dir.)
Departament de Filosofia
|
|
Aquest document és un/a tesi, creat/da en: 2015
|
|
Aquesta tesi s’ocupa de l’estudi del repertori mixt per a clarinet i dispositius
electrònics a l’àmbit espanyol. En ella estan contemplats tant els autors nacionals i els
seus treballs com també tots aquells produïts per estrangers que ha desenvolupat les
seues tasques compositives en els centres i estudis electroacústics als quals han acudit
per ampliar la formació en aquesta matèria. Primerament es fa una introducció on
s’explica el que és la música mixta i on també s’expliquen els motius que justifiquen
l’elecció del tema triat. A continuació, se raona el procés metodològic emprat per a la
investigació per parlar posteriorment de l’estat de la qüestió en què s’expressa la
dificultat de trobar estudis anteriors específics en la matèria. Hi ha abundant
bibliografia al voltant de la música electrònica en general però no hi ha pràcticament
res fet en música mixta i encara menys en el camp concret del clarinet com a
protagonista i solista. Després se contextualitza el període històric fent un recorregut
de l’evolució de les dos corrents d’investigació més importants, açò és, el
desenvolupament dels mitjans d’enregistrament del so i la creació d’instrumental que
produeix els sons mitjançant l’electricitat. Aquest repàs arriba fins als anys 80 en els
què ja es produeix el pas des de l’era digital a la analògica. Els autors i les obres són la
part més important de l’estudi on es mostra el que s’ha fet, qui ho ha fet, de quina
manera i en quines circumstàncies. A continuació, s’estudia la part del repertori que
correspon a l’obra mixta per a clarinet d’Andrés Lewin-Richter, una de les figures més
rellevants en el segle XX en el camp de la electroacústica. Més tard en ocupem
d’examinar quines han sigut les solucions gràfiques que els autors han decidit com les
més indicades per mostrar el complex món sonor que és produeix amb la
convergència de ambdós camps: el convencional i l’electrònic. Seguidament es
proposen noves idees i línies d’investigació relacionades amb el tema de la música
mixta i finalment s’exposen les conclusions pertinents a les què hem arribat.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element