NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La Evaluación de Competencias en el marco de la implantación de los nuevos grados. La experiencia educativa del uso de la Técnica Póster

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La Evaluación de Competencias en el marco de la implantación de los nuevos grados. La experiencia educativa del uso de la Técnica Póster

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Rosell Clari, Vicent
dc.contributor.author Trenado Santarén, Rosa María
dc.contributor.author Simó Teufel, Sandra
dc.date.accessioned 2016-04-14T10:04:48Z
dc.date.available 2016-04-14T10:04:48Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Rosell Clari, Vicent; Trenado Santarén, Rosa María; Simó Teufel, Sandra (2016) La Evaluación de Competencias en el marco de la implantación de los nuevos grados. La experiencia educativa del uso de la Técnica Póster Revista de educación y desarrollo 37. Abril-junio 39 46
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/52687
dc.description.abstract Introduction. The European Higher Education Area requires implementing a teaching model centered on socio-constructivist principles of teaching and learning methodologies. Based on this, we analyze the effectiveness of the poster technique as a tool for learning and assessment of the acquisition of content and skills in the course of Psychology of Motivation and Emotion. Specifically, we evaluated the educational advantages offered by the preparation of a scientific poster for the acquisition of theoretical and practical content, and the development of cognitive, social and communicative skills. Methodology. 115 students on the 2nd Year University of Valencia Psychology Degree participated in this study. The students produced a scientific poster and then presented it in class. Subsequently, they completed a questionnaire to assess their perception of the effectiveness of the poster technique for their acquisition of skills. This data was compared with their grades and their assessment of the teacher and the subject.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Revista de educación y desarrollo, 2016, num. 37. Abril-junio, p. 39-46
dc.subject Educació Investigació
dc.title La Evaluación de Competencias en el marco de la implantación de los nuevos grados. La experiencia educativa del uso de la Técnica Póster
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2016-04-14T10:04:48Z
dc.identifier.idgrec 110419
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (109.8Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques