|
L’animació és una disciplina artística que des del seu naixement ha anat ampliant la seua influència en una societat cada vegada més decantada cap a la imatge i la cultura audiovisual.
Té una importància indiscutible en els camps del cinema, la publicitat i els videojocs, però el seu paper en l’àmbit escolar, les seues possibilitats com a recurs educatiu han estat poc explorades.
Aquesta investigació ha anat dirigida, en primer lloc, a determinar la presència real i objectiva de l’animació dins de l’educació plàstica i visual en el territori de la Comunitat Valenciana.
Després d’analitzar la situació en diferents àmbits (normativa educativa, professors, alumnes, etc.) constate la seua posició més aviat minoritària.
Ara bé, per contra, també és cert que l’animació la treballen alguns docents i disposem d’una gran quantitat de recursos específics relacionats amb ella.
No hi ha una única manera d’introduir l’animació a l’aula: la seua varietat de tècniques la converteixen en una eina molt útil que s’adapta perfectament a la diversitat dels alumnes.
En aquells casos que l’animació està present en la tasca docent dels professors de dibuix, tant aquests com els seus alumnes valoren com a molt positiva l’experiència.
Analitzat el present de l’animació, amb les seues limitacions i les seues possibilitats educatives, tant en l’aspecte artístic com tècnic, aquest Treball Fi de Màster acaba proposant un major protagonisme de l’animació en els futurs plans d’estudi.Animation is an artistic discipline that, since its beginning, has broadened its influence in a society that is increasingly drawn to images and audiovisual culture.
It has undisputable importance in the fields of cinema, publicity and videogames, but its role in a school setting, its utility as an educational resource, has not been fully explored.
This investigation has been directed, above all, to determine the real and objective presence of animation in the class of « Educació Plastica i Visual » in the Valencian Community.
After analyzing the situation in different sectors (educational system and it's regulations, teachers, students, etc.), I can attest that its use is rather minimal.
However, it is also true that teachers use animation and we have a great quantity of specific resources related to it at our disposal.
There is no one unique way to introduce animation in the classroom: its variety in technique makes it a useful tool that adapts perfectly to the diversity of the student body.
In cases where animation is present in the art teachers’ educational task, they as well as their students rate the experience as a very positive one.
Having analyzed the present state of animation, along with its limitations and its educational possibilities, both in artistic and technical aspects, this Master´s Final Project proposes giving greater importance to animation in future coursework.
|