|
El cor és un grup que per la seva idiosincràsia comporta una gran unió entre els seus components, que s’han d’entendre, escoltar i formar entre tots una massa artística capaç de recrear ambients i obres de qualsevol estil. Avui dia són més nombroses les escoles amb agrupacions corals, ja que no cal disposar sinó d'un instrument amb el qual ja vam nàixer per estimular valors socials i espirituals en els joves. També les empreses han descobert que els seus treballadors no solament es desestresen en el cor, sinó que arriben a sentir-se empresa. Cors de discapacitats, cors de la tercera edat, cors terapèutics... l’activitat coral està creixent i convertint-se. En la mesura que la dinàmica musical en la història de l'home ha evolucionat, en aquesta mateixa proporció, el cant grupal ha anat transformant-se fins al punt de consolidar-se a si mateix com un estil al que avui ja estem acostumats. La meua hipòtesi seria doncs que la creació de corals als instituts de secundària ajuda al jovent a integrar-se, a trobar-se millor amb si mateixa i a reforçar certs aspectes pedagògics, i per tant és un projecte que deurien abordar tots els centres. Els cors escolars aporten doncs beneficis a la salut vocal, beneficis socials i beneficis pedagògics, i això és el que a continuació abordaré.
|