NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Coarticulació i harmonia vocàlica en valencià septentrional

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Coarticulació i harmonia vocàlica en valencià septentrional

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Herrero, Ricard
dc.contributor.author Jiménez, Jesús
dc.date.accessioned 2016-04-20T07:34:42Z
dc.date.available 2016-04-20T07:34:42Z
dc.date.issued 2011 es_ES
dc.identifier.citation Herrero, R.; Jiménez, J. (2011). "Coarticulació i harmonia vocàlica en valencià septentrional". In: Lloret, Maria-Rosa; Pons-Moll, Clàudia (ed.), Noves aproximacions a la fonologia i la morfologia del català. Volum d’homenatge a Max W. Wheeler. (Symposia Philologica, 21.) Alacant: Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, p. 243-273 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/52845
dc.description.abstract Valencian vowel harmony is a phenomenon by which a final unstressed low vowel assimilates to a preceding stressed open mid vowel [ɛ] or [ɔ] (cf. terra ‘land’ [ˈtɛrɛ], cosa ‘thing’ [ˈkɔzɔ]). One assumption in the literature is that this assimilation is linked to a extreme degree of aperture in Valencian mid vowels. In this work we study two Northern Valencian varieties —Nules, a non-harmonic variety, and Borriana, a variety with only Labial harmony— in order to assess if there is a correlation between the presence of vowel harmony and a greater opening of the vocal [ɔ] in Borriana. We will compare the formant values of the final low vowel and the mid open vowels in harmonic and non-harmonic contexts. Among the non-harmonic contexts, we will pay special attention to proparoxytones such as catòlica ‘Catholic, FEM’, with an intermediate vowel between the stressed vowel and the final vowel, and sequences such as mol-la ‘grind it, FEM’, with a morphological boundary between the two vowels. en_US
dc.description.abstract L’harmonia vocàlica del valencià és un fenomen pel qual la vocal àtona final a s’assimila a les vocals mitjanes tòniques [ɛ] i [ɔ] precedents (cf. terra [ˈtɛrɛ], cosa [ˈkɔzɔ]). Una de les assumpcions de la bibliografia és que aquesta assimilació s’associa amb l’especial obertura de les vocals mitjanes obertes en valencià. En aquest treball estudiarem dos parlars pertanyents al valencià septentrional —el de Nules, que no presenta harmonia, i el de Borriana, que presenta harmonia únicament en la sèrie velar— per comprovar si, efectivament, l’harmonia implica una major obertura de la vocal [ɔ] en el parlar de Borriana. Amb aquest objectiu analitzarem i compararem els valors dels formants de les vocals mitjanes obertes i de la vocal a final en contextos harmònics i no harmònics. Dins d’aquests últims contextos, valorarem especialment la repercussió que té la presència d’una síl•laba intermèdia entre les vocals obertes tòniques i la a final, com en catòlica, o d’un límit morfològic, com en mol-la. es_ES
dc.language.iso ca es_ES
dc.relation.ispartofseries Symposia Philologica;21
dc.subject vowel harmony es_ES
dc.subject phonetics es_ES
dc.subject Valencia Catalan es_ES
dc.subject linguistic variation es_ES
dc.title Coarticulació i harmonia vocàlica en valencià septentrional es_ES
dc.type book part es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::LINGÜÍSTICA es_ES
dc.identifier.idgrec 045313 es_ES

Visualització       (231.3Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques