|
En aquest article es presenta una introducció al marc de treball sobre
la temàtica de la responsabilitat social a la Universitat, els principis d’acció
que fonamenten el concepte, i el paper que tenen les universitats en la
seua missió de formació e investigació envers la societat. El treball d’aquest
article és fruit del programa de doctorat de la Universitat de València «Desenvolupament
personal i participació social», tal com indica el títol, el desenvolupament
de les nostres capacitats i responsabilitats com éssers humans
i el treball en comú, permetran aconseguir que des de les estructures en què
ens organitzem, procurem una societat global més igualitària i sostenible per
a les persones que l’habitem i les pròximes generacions. Mitjançant una recerca
de literatura des de la psicologia bàsica en valors i empatia, es proposa
una fonamentació de la responsabilitat social com a capacitat d’actuar pel bé
comú amb arrels, amb emoció i cognició que hauria de ser part del procés universitari en formació i investigació. S’hi presenten algunes conclusions
fruit de la tesi doctoral empresa per l’autor que assenyalen una escassa in-
fluència en universitats iberoamericanes per promoure la responsabilitat social
en estudiants, atès que no s’aprecien canvis entre alumnes de primer a
últim any, ni un compromís prenent com a base valors de compromís social,
sinó més prompte orientat al respecte a la norma.
|