Simptomatologia depressiva, estrès percebut i suport social en adolescents víctimes de ciberassetjament
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(805.0Kb)
|
|
|
|
|
|
Ortega Barón, Jessica; Buelga Vásquez, Sofía; Torralba, Eva
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2015
|
|
|
|
Els estudis suggereixen que el ciberassetjament escolar comporta conseqüències
greus en l'àmbit psicosocial per a les cibervíctimes, a més les en l'ajust psicològic (depressió i estrès percebut) i social (percepció de suport
social formal i informal) entre adolescents víctimes i no víctimes d'assetjament
mitjançant les Noves Tecnologies de la Informació (TIC). La mostra va
estar formada per 590 adolescents d'ambdós sexes i d'edats compreses entre
els 11 i els 18 anys, els quals van omplir per als objectius del present estudi
les escales de: victimització a través del telèfon mòbil i a través d'Internet;
depressió; estrès percebut; i suport social comunitari. Els resultats han indicat
que les víctimes de ciberassetjament escolar tenen puntuacions superiors
en simptomatologia depressiva, estrès percebut, i puntuacions inferiors en la
percepció de suport social dels sistemes formals, en comparació dels adolescents
no victimitzats, i no hi ha diferències significatives entre els grups en
la percepció de suport social dels sistemes informals. Es discuteixen aquests
resultats i les implicacions per a investigacions futures.
víctimes no confien que els adults i les autoritats siguen capaços d'ajudar-los.
Per això, l'objectiu principal d'aquest treball fou analitzar si hi ha diferències
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element