NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Loa de la comedia de Montjuïc: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Loa de la comedia de Montjuïc: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Domènech, Conxita es
dc.date.accessioned 2016-06-14T07:10:30Z
dc.date.available 2016-06-14T07:10:30Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.citation Domènech, Conxita. «Loa de la comedia de Montjuïc»: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella. En: Caplletra : Revista Internacional de Filologia, 2016, No. 60: 15 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/54026
dc.description.abstract Abstract: This article examines a brief dramatic prelude found after La comedia del marqués de los Vélez (1641) in the archives of the Barcelona History Museum. Due to its location and style, it seems likely that the same author wrote both the introduction in verse and the play, with the intention that the Loa de la comedia de Montjuïc be performed or read before La comedia del marqués de los Vélez. In this brief dramatic prelude, the anonymous author from Barcelona encourages Catalan citizens to arm themselves for war against Castilian troops, but he composes it in the Spanish language. Moreover, the anonymous author chooses the theatre —and not the propaganda pamphlet— to present his ideological views. Thus, the Loa de la comedia de Montjuïc becomes the only Catalan short theatrical propaganda piece written in Spanish about the Reapers’ War.Key words: Baroque Period, Theatre, Pamphlets, Propaganda, The Catalan Revolt. en_US
dc.description.abstract Resum: En aquest article analitzo la lloa ubicada després de La comedia del marqués de los Vélez (1641) al fons del Museu d’Història de Barcelona i que suposo, per la ubicació i per l’estil, que el mateix autor les va escriure totes dues amb la intenció que primerament fos representada o bé llegida la lloa i a continuació la comèdia. Pel que fa a la lloa, em dedicaré a l’autor anònim català, i concretament barceloní, que vindicarà la presa d’armes dels catalans, si bé ho farà en llengua castellana. A més, l’autor anònim escollirà el teatre —i no el pamflet propagandístic— per difondre la seva ideologia política. D’aquesta manera, la Loa de la comedia de Montjuïc es converteix en l’única obra dramàtica breu catalana de caràcter propagandístic escrita en castellà sobre la Guerra dels Segadors.Paraules clau: barroc, teatre, pamflets, propaganda, Guerra dels Segadors. ca
dc.subject Lingüística es
dc.subject Filologías es
dc.title Loa de la comedia de Montjuïc: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (538.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques