NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Representaciones interculturales del exilio. Los usos de la videoperformance del artista-Prometeo Fernando Baena / Intercultural representations of Exile. Uses of videoperformance of Prometeus-artist Fernando Baena

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Representaciones interculturales del exilio. Los usos de la videoperformance del artista-Prometeo Fernando Baena / Intercultural representations of Exile. Uses of videoperformance of Prometeus-artist Fernando Baena

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Alfonso Bouhaben, Miguel es
dc.contributor.author Piñeiro Aguiar, Eleder es
dc.date.accessioned 2017-02-17T08:33:34Z
dc.date.available 2017-02-17T08:33:34Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.citation Alfonso Bouhaben, Miguel ; Piñeiro Aguiar, Eleder. Representaciones interculturales del exilio. Los usos de la videoperformance del artista-Prometeo Fernando Baena / Intercultural representations of Exile. Uses of videoperformance of Prometeus-artist Fernando Baena. En: Kamchatka : revista de análisis cultural, 2016, No. 8: 129 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/57180
dc.description.abstract The main goal of this paper is to analyze the uses of videoperformances of Fernando Baena order to reflect on the problems of the Spanish economic exile in recent decades and the complexities of intercultural dialogue between Europe and Latin America. It is therefore necessary to consider the reasons for the ‘brain migration’ to Ecuador thanks to Prometheus scholarships. Baena works in Ecuador, Coraza (2015) and Historias de Cuenca (2015) are a clear example of intercultural representations in exile. Keywords: Intercultural representation; Economic exile; Prometheus scholarships; Videoperformance; Decoloniality.  en_US
dc.description.abstract En el presente trabajo se aborda el análisis de los usos de las videoperformances de Fernando Baena con el fin de definir las problemáticas del exilio económico español en las últimas décadas y las complejidades del diálogo intercultural entre Europa y Latinoamérica. Para ello, es necesario plantear las razones de la migración de cerebros a Ecuador gracias a las becas Prometeo. Asimismo, resulta fundamental describir las trabadas relaciones entre conocimiento, colonialidad e interculturalidad. Las obras de Baena en Ecuador, Coraza (2015) e Historias de Cuenca (2015) son un ejemplo claro de representaciones interculturales en el exilio.Palabras clave: Representación intercultural; Exilio económico; Becas Prometeo; Videoperformance; Decolonialidad. es
dc.subject Humanidades. Generalidades es
dc.subject Humanidades es
dc.title Representaciones interculturales del exilio. Los usos de la videoperformance del artista-Prometeo Fernando Baena / Intercultural representations of Exile. Uses of videoperformance of Prometeus-artist Fernando Baena es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (7.679Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques