|
Al llarg del darrer segle, la tradició clàssica del Romanticisme musical
ha anat incorporant les sonoritats hibrides i experimentals de la contemporaneïtat.
Tot aquest bagatge, configura l’agenda dels auditoris i les orquestres
simfòniques. En la present investigació, treballarem, a partir de les
dades proporcionades per les pròpies institucions culturals, les programacions
dels abonaments simfònics de les orquestres i auditoris per a la temporada
2014-2015. En la nostra anàlisi empírica descriurem les tipologies
d’abonament i les diferents modalitats. A continuació, farem un buidatge de
les diverses obres programades i analitzarem estadísticament les composicions,
les autories, els gèneres i les dates de composició. Elements que, posteriorment,
posarem en relació amb les institucions programadores, els territoris
i la direcció o agrupació que, en cada cas, posen en música els programes.Over the last century, the Classical-Romantic musical tradition has merged with the hybrid and experimental
sounds of contemporaneity. All this background establishes the agenda of auditoriums and symphonic
orchestras. In our study we shall use the symphonic subscription programs for the orchestras and
auditoriums of the 2014-2015 season. The data was provided, in all cases, by the cultural institutions
themselves. In our empirical analysis, we shall describe the subscription typology and the different modalities.
Then, we shall focus on the scheduled pieces and statistically analyse the pieces, composers, genres
and composition dates. Elements which we shall then link with the scheduling institutions, the regions,
and the conductor or group who, in each case, perform these programs.
|