|
Aquest article té per objectiu establir un patró d’anàlisi estandarditzat capaç d’avaluar pàgines web
d’editorials. Constatada l’absència d’un model d’anàlisi específic per a webs editorials, s’ha procedit a
una revisió profusa de la bibliografia a partir d’una selecció d’estudis que avaluen la qualitat dels webs
relacionats amb la lectura, concretament, els del món de la biblioteca, l’educació i, també, els museus.
Amb la revisió d’aquests treballs es pretén obtenir instruments avaluadors i, amb això, generar-ne una
metodologia d’anàlisi eficaç. El producte final respon a la fixació d’una sèrie de paràmetres comuns,
tot i que els treballs consultats parteixen de procediments metodològics ben dispars. La futura implementació
d’aquesta encara embrionària proposta de rúbrica en webs editorials reals en certificarà o
no la validesa d’un model fonamentat atenent els diferents enfocaments. No debades, l’objectiu final
de la investigació en què s’inclou el present article és generar indicadors per tal d’avaluar l’efectivitat
comunicativa d’un web editorial.This paper aims to establish a standardized pattern of analysis to evaluate publishing houses’ websites.
Given the lack of an analytical model specific for publishers’ websites, the authors of this study
have profusely reviewed the literature and have selected some studies that evaluate the quality of
websites related to reading, specifically, the world of libraries, education and museums, in order to
obtain appropriate criteria and, thereby, generate an effective analysis methodology. The final product
establishes a number of common parameters, although the studies consulted depart from different
methodological procedures. The future implementation of this still embryonic proposal in real publishers’
websites will prove the validity of this model, which has taken into account different approaches
to the analysis of websites. The ultimate goal of this research is to create indicators to check the
communicative effectiveness of publishing houses’ websites.
|