NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Concepciones docentes acerca de la naturaleza de la tecnología y de las relaciones Ciencia, Tecnología, Sociedad y Ambiente en la educación tecnológica.

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Concepciones docentes acerca de la naturaleza de la tecnología y de las relaciones Ciencia, Tecnología, Sociedad y Ambiente en la educación tecnológica.

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (925.8Kb)

   
    
Ferreira Gauchía, Carlos; Vilches Peña, Amparo; Gil Pérez, Daniel
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2012

This paper aims, firstly, to question widespread conceptions of technology, presented as a simple application of scientific knowledge, which are contributing to a distorted and impoverished view of the nature of science and technology and, therefore, to students' lack of interest and even rejection of the study of techno-scientific subjects. Secondly, we present an analysis of how these conceptions affect teachers in charge of technological literacy. Finally, we contemplate how to overcome these conceptions
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques