NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Cómo enseñar E/LE para brasileños con el empleo del diccionario en clase : el caso de las marcas de uso

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Cómo enseñar E/LE para brasileños con el empleo del diccionario en clase : el caso de las marcas de uso

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Araújo, Edna María V.M. es
dc.contributor.author Lima Moreira, Glauber es
dc.date.accessioned 2018-02-15T10:58:39Z
dc.date.available 2018-02-15T10:58:39Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation Araújo, Edna María V.M. ; Lima Moreira, Glauber. Cómo enseñar E/LE para brasileños con el empleo del diccionario en clase : el caso de las marcas de uso. En: Foro de profesores de E/LE, 13 2017: 1- es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64737
dc.description.abstract The main purpose of this work is to present a didactic sequence through the use of dictionary for the development of writing by Brazilian students of Spanish as a foreign language (SFL), levels B1 and B2. We have considered the new pedagogical and practices skills, including the use of dictionary in the classroom as a textual genre aimed at teaching languages. This article is based on the studies of Alzola Fariñas (2001), Kleiman (2002, 2013), Araújo (2007), Pontes (2009), Moreira (2009) and Rojo (2013), among others. It is important that teachers and students know how to use all the possibilities that the dictionary offers for learning. We worked with the lexicographical marks of the language (information on the sociocultural aspects of the language) such as medicine (MED), computing (COMP), botany (BOT), etc. We used suitable monolingual and bilingualized dictionaries for learners in the writing development stage. Keywords: pedagogical dictionary, improving writing, teaching Spanish, didactic Sequence. es
dc.title Cómo enseñar E/LE para brasileños con el empleo del diccionario en clase : el caso de las marcas de uso es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (205.3Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques