Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Gancedo Ruiz, Marta | es |
dc.date.accessioned | 2018-02-15T10:58:40Z | |
dc.date.available | 2018-02-15T10:58:40Z | |
dc.date.issued | 2017 | es |
dc.identifier.citation | Gancedo Ruiz, Marta. La atenuación pragmática como estrategia de acercamiento en el Español de la Salud : propuesta didáctica. En: Foro de profesores de E/LE, 13 2017: 3- | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/64739 | |
dc.description.abstract | The aim of this article is to provide a new way to develop the pragmatic competence in Spanish for Medical Purposes. In order to do this, it is suggested to introduce in the classroom the work with a specific pragmatic strategy, mitigation, in order to make easier the doctor-patient communication by using didactic sequences contextualised in three medical situations of the medical context: medical examination, giving bad news and rejection of misconduct.Keywords: Spanish for Specific Purposes, mitigation, pragmatic competence, doctor-patient relationship | es |
dc.title | La atenuación pragmática como estrategia de acercamiento en el Español de la Salud : propuesta didáctica | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PEDAGOGÍA | es |
dc.identifier.doi | es | |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |