NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El patrimonio arqueológico en los libros de texto de Educación Secundaria

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

El patrimonio arqueológico en los libros de texto de Educación Secundaria

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Meseguer Gil, Antonio J. es
dc.contributor.author Arias Ferrer, Laura es
dc.contributor.author Egea Vivancos, Alejandro es
dc.date.accessioned 2018-02-28T09:00:57Z
dc.date.available 2018-02-28T09:00:57Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation Meseguer Gil, Antonio J. ; Arias Ferrer, Laura ; Egea Vivancos, Alejandro. El patrimonio arqueológico en los libros de texto de Educación Secundaria. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 33 2017: 65-82 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64986
dc.description.abstract The aim of this paper is to analyze how archaeological heritage is introduced and used in Secondary Education History textbooks (Year 7, 10-11 year old students). To get that aim, it has been selected a sample of six textbooks edited by three different publishers under different education laws (LOE and LOMCE). A qualitative research was conducted in order to analyze the sample in a contextualized way. Results show an increasing presence of archaeological heritage in textbooks and in a wider range of format, although the actions demanded regarding the archaeological heritage is still characterized by its low cognitive character, that requires very little reasoning by the students. es
dc.title El patrimonio arqueológico en los libros de texto de Educación Secundaria es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.33.11003 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (157.7Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques