Lawrence Kohlberg i les ideologies en educació
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(829.4Kb)
|
|
|
|
|
|
Moreno, José Eduardo; Rodriguez, Lucas Marcelo
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2017
|
|
|
|
La majoria dels articles publicats al voltant de les aportacions de Lawrence
Kohlberg fan referència fonamentalment a la seua faceta com a investigador
del desenvolupament moral més que al seu enfocament de l’educació
moral. En aquest treball s’exposen les principals aportacions de Kohlberg
presentats al seu article sobre Desenvolupament com a fi de l’educació i als
seus treballs posteriors al voltant de l’educació moral. Es presenten les tres
ideologies educatives o grans corrents en l’educació occidental que, segons
Kohlberg, han tingut una gran continuïtat a pesar dels canvis històrics i que
han anat assumint i incorporant els avanços de la Psicologia, a saber: transmissió
cultural, romàntica i progressiva.
Kohlberg s’interroga sobre els fonaments filosòfics, ètics, epistemològics,
i psicològics de les ideologies educatives, actitud no del tot freqüent en
investigadors de la Psicologia evolutiva i educativa. Després es presenten les estratègies per a la definició d’objectius i per a l’avaluació de l’experiència
educativa en les tres ideologies educatives estudiades. D’aquesta manera, a
l’article es tracta de sistematitzar i oferir una síntesis expositiva sobre l’educació
moral segons L. Kohlberg amb algunes consideracions crítiques.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element