NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El triángulo de McDowell y otros recursos para trabajar la expresión escrita y los marcadores del discurso en el aula de E/LE

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

El triángulo de McDowell y otros recursos para trabajar la expresión escrita y los marcadores del discurso en el aula de E/LE

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (547.5Kb)

   
    
Ombuena Cabanes, Adrián
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2015

In this paper a set of gradually ordered activities is presented following McDowell?s triangle. Each activity come defined by the degree of control of teachers on student homework. The last activity is a communicative activity of writing an expositoryargumentative text using discourse markers. All activities are designed to prepare a good writing (recognizing discourse markers, locating discourse markers, organizing discourse markers, planning the writing). Furthermore, activities of cooperative learning are used (such as Aronson?s puzzle), whose application ensures good learning. This proposal wants students of Spanish as a foreign language know the importance of using discourse markers and planning their writings. Palabras clave: writing, discourse markers, McDowell?s triangle, cooperative learning.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques