NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La enseñanza del español como lengua extranjera (E/LE) en Brasil : Comprensión de constructos socio-históricos

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La enseñanza del español como lengua extranjera (E/LE) en Brasil : Comprensión de constructos socio-históricos

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Rocha, Nildicéia Aparecida es
dc.contributor.author Maldonado Barreto, Erika Maritza es
dc.date.accessioned 2018-03-13T13:15:43Z
dc.date.available 2018-03-13T13:15:43Z
dc.date.issued 2015 es
dc.identifier.citation Rocha, Nildicéia Aparecida ; Maldonado Barreto, Erika Maritza. La enseñanza del español como lengua extranjera (E/LE) en Brasil : Comprensión de constructos socio-históricos. En: Foro de profesores de E/LE, 11 11 2015: 295-303 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65419
dc.description.abstract This communication focuses an educational intervention in the classroom of Spanish as a Foreign Language (E/LE) held at the Universidade Estadual Paulista - UNESP - Campus of Araraquara - Brazil, with the aim of presenting the experience of a practicalreflexive project around social and cultural imaginary present a selection of short stories by writers of American literature: Juan Rulfo, Mexico (The Burning Plain, 1953), Gabriel Garcia Marquez in Colombia (Eyes of a blue dog, 1974) and Julio Cortazar in Argentina (House taken and other stories, 2007). Made with juniors of E / LE, intermediate level, as an approach to the ways of representing a culture in the literature and an exercise to address possibilities such materials. In addition, the students created plans of E / LE as the proposal developed, in which cultural issues were discussed. These formed the analysis of the teaching and reflection on being a teacher of Spanish as a Foreign Language. Key words: Latin American Literature. Socio-historical constructs. Educational intervention. Spanish as a foreign language. es
dc.title La enseñanza del español como lengua extranjera (E/LE) en Brasil : Comprensión de constructos socio-históricos es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (218.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques