NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Souto, Luz Celestina es
dc.date.accessioned 2018-03-14T08:12:18Z
dc.date.available 2018-03-14T08:12:18Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.citation Souto, Luz Celestina. Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE. En: Foro de profesores de E/LE, 12 12 2016: 252-262 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65456
dc.description.abstract This work is aimed at the formation of E/LE students in historical memory issues and Human Rights. This proposal is made in the context of the literature, comics and documentaries. The specific case of stolen children by the Franco regime will be discussed between the end of the Spanish Civil War and the first half of the 50?s, and how this situation was a business Concepts such as identity, memory, democracy/dictatorship will be addressed. The proposed activities are focused on the level B1/B2, C1/C2. Keywords: E/LE, historical memory, expropriation of children, Franco's dictatorship. es
dc.title Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (103.1Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques