|
Resum: En absència d?estudis monogràfics sobre la Lloa de Fontanella, aquest article n? analitza l?estructura dramàtica, començant amb una reflexió sobre llur classificació dintre del gènere i sobre l?espai de la Barcelona del segle XVII que podria haver-la escenificat. La importància funcional que el poeta barceloní atorga a la música i al metateatre condueixen a una interpretació de la Lloa des d?un punt de vista poeticomusical, la qual cosa permet una nova lectura de certs passatges i una valoració crítica que afecta, no només a la peça en qüestió sinó a tota la Tragicomèdia pastoral d?amor, firmesa i porfia i al caràcter d?avantguarda del teatre català de l?Edat Moderna Paraules clau: Francesc Fontanella, teatre català, literatura barroca, música, Barcelona. In the absence of monographic studies on Fontanella?s Lloa, this paper analyses its dramatic structure, starting with a reflection on their classification within the genre and on the context of 17th century Barcelona where it could have been staged. The functional importance that this Barcelonian poet grants to music and metatheatre leads to an interpretation of the Lloa from a poetic-musical point of view, which allows a new reading of certain passages and a critical evaluation that affects not only the piece in question, but also the whole Tragicomèdia pastoral d?amor, firmesa i porfia and the avant-garde character of the Catalan theatre of the Modern Age. Keywords: Francesc Fontanella, Catalan theatre, baroque literature, music, Barcelona.
|