|
Aquest document presenta les conclusions de les Jornades organitzades per la ERI-Lectura sobre Lectura Fàcil. Les presentem en relació amb els Textos, el Lector i el Context i, finalment, proposem unes conclusions transversals. Des de la concepció, el grup d'investigació de l’ERI-Lectura ha dissenyat les Jornades guiat per la idea que la LECTURA FÀCIL contribueix a complir l'article 9 de la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat de l'ONU, sobre l'accessibilitat al text escrit i, en sentit ampli, a l'accessibilitat cognitiva. Per tant, definim «Lectura Fàcil» com un mètode d'adaptació i redacció de textos que pretén fer accessible la lectura a les persones amb dificultats lectores (pàg. 5, Anul·la i col, 2006).
Les Jornades han respost a la seua finalitat a l'1) contribuir a identificar necessitats, descriure i proporcionar experiències; 2) apropar-nos a estàndards i formació i 3) obrir-nos a la discussió dels reptes actuals de la Lectura Fàcil.
Remarquem que, encara que en la Comunitat Valenciana no hi ha una associació, sí que hi ha algunes iniciatives d'entitats particulars que aquestes Jornades han visualitzat. A més, l'administració pública ha destacat la importància de la Lectura Fàcil com a línia de treball prioritària dins el Pla Valencià de Foment del llibre que s'ha materialitzat en aquestes Jornades.
|