NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Los mapas auto-organizados para la evaluación de la investigación de tesis doctorales : el caso de la Didáctica de las Ciencias Sociales en España

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Los mapas auto-organizados para la evaluación de la investigación de tesis doctorales : el caso de la Didáctica de las Ciencias Sociales en España

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Curiel Marín, Elvira es
dc.contributor.author Passoni, Lucía Isabel es
dc.contributor.author Olmedo Moreno, Eva María es
dc.contributor.author Fernández Cano, Antonio es
dc.date.accessioned 2018-07-17T11:07:38Z
dc.date.available 2018-07-17T11:07:38Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.citation Curiel Marín, Elvira ; Passoni, Lucía Isabel ; Olmedo Moreno, Eva María ; Fernández Cano, Antonio. Los mapas auto-organizados para la evaluación de la investigación de tesis doctorales : el caso de la Didáctica de las Ciencias Sociales en España. En: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, 24 1 2018: 2- es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/67021
dc.description.abstract This paper has as main objective to demonstrate how the use of neural networks, self-organized maps type, is a potentially clarifying tool in the treatment, analysis and visualization of scientometric data, specifically, in the case of the analysis of the Spanish doctoral theses in teaching Social Sciences, indexed in TESEO database and defended between 1976 and 2014. A census of 301 doctoral theses has been recovered, analyzed according to autonomous communities (Andalusia and Catalonia), five-year term groups, thematic categories and educational stages. In Andalusia, research has concentrated its production in the stages of Primary and Secondary Education, and in the thematic of Didactics of Geography. The dissertations production is highest in the five-year period 1986-1990 and 2001-2005. In Catalonia, research deals mainly with the stages of Secondary and Higher Education, and the theme of Didactics of Social Sciences. The most productive five-year periods in Catalonia were 1991-1995, 1996-2000, 2001-2005 and 2006-2010. es
dc.title Los mapas auto-organizados para la evaluación de la investigación de tesis doctorales : el caso de la Didáctica de las Ciencias Sociales en España es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/relieve.24.1.12345 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (397.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques