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The care of vision during childhood and adolescence respecting the process of emmetropization and binocularity, is crucial to prevent certain problems such as myopia, including the detection of amblyopia (lazy eye) and detect hyperopia and / or astigmatism. At the binocular level, it is important to detect accommodative and / or vergent problems that can negatively interfere with learning.
Observation and detection by the family is paramount, but children also spend a lot of time in school. If the students of Teaching and future teachers, know patterns of visual ergonomics, as well as some symptoms and visual characteristics, they will help to carry out a work of prevention and early detection. Students of the subjects Optometry II (OII) and Pediatric Optometry (OP) of the 2nd and 3rd year respectively of the Degree of Optics and Optometry (GOO) are well-known in the visual hygiene guidelines to prevent visual problems in childhood and adolescence. They also know the most characteristic symptoms that can make you suspect a visual problem. The students make posters to present knowledge about patterns of visual ergonomics, visual prevention and vision development in childhood and adolescence, in the field of 3rd and 4th grade students of the Faculty of Education (FM).
1st objective: to experiment a new teaching methodology through which we intend that the students are able to transfer their knowledge to students of the Teaching Degree. This group may be interested in the implications of vision in learning during childhood and adolescence. 2nd objective: approach students to the workplace as they leave their usual university environment and must be able to use a language understandable to people who do not know the subject. 3rd objective: to carry out the preventive work of the Optician - Optometrist.
The GOO students work in groups of 4-5 people that form at the beginning of the semester. The seminars serve as support to solve doubts. This methodology offers them the opportunity to make known what they have learned in subjects such as Pediatric Optometry, Optometry II, Optometry II, Optometry I, Optometry I, Optometry III, etc. It is about disclosing in a graphic way (posters), their knowledge with a specific language for students and future Graduates in Teaching, who will be in direct contact with this population. Some posters are aimed at children of different ages. In addition, students also learn how to make a poster. The 3rd and 4th year students of the FM benefit from learning important aspects of vision, which are directly related to learning during childhood.
The six groups with the best score have received a prize from the Universitat de València, through Vales de La Tenda UV. In addition, the College of Optometrists of the Valencian Community also collaborated in the dissemination of the activity and awarded the first three groups with free assistance to training courses.El cuidado de la visión durante la infancia y la adolescencia respetando el proceso de emetropización y binocularidad, es crucial para prevenir determinados problemas como la miopía, incluso la detección de ambliopía (ojo vago) y detectar hipermetropía y/o astigmatismo. A nivel binocular es importante, detectar problemas acomodativos y/o vergenciales, que pueden interferir negativamente en el aprendizaje.
La observación y detección por parte de la familia es primordial, pero además los niños/as pasan mucho tiempo en la escuela. Si los estudiantes de Magisterio y futuros maestros/as, conocen pautas de ergonomía visual, así como algunos síntomas y características visuales, ayudaran a llevar a cabo una labor de prevención y detección temprana. Los estudiantes de las asignaturas Optometría II (OII) y Optometría Pediátrica (OP) de 2º y 3º curso respectivamente del Grado de Óptica y Optometría (GOO) conocen bien las pautas de higiene visual para prevenir problemas visuales en la infancia y adolescencia. También conocen los síntomas más característicos que pueden hacer sospechar algún problema visual. Los estudiantes realizan posters para dar a conocer conocimientos sobre pautas de ergonomía visual, prevención visual y desarrollo de la visión en la infancia y en la adolescencia, en el ámbito de los estudiantes de 3º y 4º de la Facultad de Magisterio (FM).
1º objetivo: experimentar una nueva metodología docente a través de la cual pretendemos que los/las estudiantes sean capaces de transferir sus conocimientos a estudiantes del Grado de Magisterio. Este colectivo puede estar interesado en las implicaciones de la visión en el aprendizaje durante la infancia y la adolescencia. 2º objetivo: acercamiento de los estudiantes al mundo laboral ya que salen de su entorno universitario habitual y deben ser capaces de utilizar un lenguaje comprensible para personas que no conocen la materia. 3º objetivo: ejercer la labor preventiva del Óptico – Optometrista.
Los estudiantes del GOO trabajan en grupos de 4-5 personas que se forman al inicio del cuatrimestre. Los seminarios sirven de apoyo para resolver dudas. Esta metodología les ofrece la oportunidad de dar a conocer lo que han aprendido en asignaturas como Optometría Pediátrica, Optometría II, Prácticas de Optometría II, Optometría I, Prácticas de Optometría I, Optometría III, etc. Se trata de divulgar de una forma gráfica (posters), sus conocimientos con un lenguaje específico para los estudiantes y futuros Graduados en Magisterio, que estarán en contacto directo con esta población. Algunos posters van dirigidos a niños/as de diferentes edades. Además los estudiantes también aprenden a realizar un póster. Los estudiantes de 3º y 4º curso de la FM se benefician aprendiendo aspectos importantes sobre la visión, que están directamente relacionados con el aprendizaje durante la infancia.
Los seis grupos con mejor puntuación han tenido premio por parte de la Universitat de València, mediante Vales de La Tenda UV. Además el Colegio de Ópticos Optometristas de la comunidad Valenciana también colaboró en la difusión de la actividad y premiando a los tres primeros grupos con la asistencia gratuita a cursos de formación.
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