NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Geolocalización y realidad aumentada para un aprendizaje ubicuo en la formación inicial del profesorado

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Geolocalización y realidad aumentada para un aprendizaje ubicuo en la formación inicial del profesorado

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Villalustre Martínez, Lourdes es
dc.contributor.author Del Moral Pérez, María Esther es
dc.date.accessioned 2019-01-29T12:45:06Z
dc.date.available 2019-01-29T12:45:06Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.citation Villalustre Martínez, Lourdes ; Moral Pérez, María Esther del. Geolocalización y realidad aumentada para un aprendizaje ubicuo en la formación inicial del profesorado. En: @tic. revista d'innovació educativa, 21 2018: 40-48 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/68810
dc.description.abstract In the subject of Information and Communication Technologies of the Master's Degree in Early Childhood Education at the University of Oviedo (Spain), the 121 future teachers who studied it designed training itineraries augmented by geolocation, aimed at children in early childhood education, to favor the development of basic skills. Thus, after its realization an evaluation was carried out by means of 12 indicators grouped in three analysis dimensions: enhanced ubiquitous learning, expanded reality designed and level of innovation. The results obtained reveal that the dimension related to the expanded reality designed was developed to a greater extent, while the students had greater difficulties to promote innovation in their proposals. However, the university students has shown to have acquired a medium-high level both in the skill and handling of the technological resources of the augmented reality, and in the didactic potential of the interactive itineraries. es
dc.title Geolocalización y realidad aumentada para un aprendizaje ubicuo en la formación inicial del profesorado es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS es
dc.identifier.doi 10.7203/attic.21.12633 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (435.1Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques