NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Análisis del discurso especista antropocéntrico en la Educación Secundaria Obligatoria

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Análisis del discurso especista antropocéntrico en la Educación Secundaria Obligatoria

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author González, Patricia es
dc.contributor.author González Berruga, Manuel Ángel es
dc.date.accessioned 2019-02-11T12:37:54Z
dc.date.available 2019-02-11T12:37:54Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.citation González, Patricia ; González Berruga, Manuel Ángel. Análisis del discurso especista antropocéntrico en la Educación Secundaria Obligatoria. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 34 2018: 63-76 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/68926
dc.description.abstract The animal welfare issue, animal liberation and the acknowledge of animal as sentient beings with rights which protect their physical and psychological integrity contrary on the speciesist speech are more present in the public speech from different fields. Although contributions from different perspectives and aspirations are noticed, from a critic perspective, the consideration of animals doesn´t take up a relevant area in the educational research field. The present paper shows the results of a conducted research in order to know the speciesist speech level in the curriculum and educational resources used in Compulsory Secondary Education with content analysis technique. es
dc.title Análisis del discurso especista antropocéntrico en la Educación Secundaria Obligatoria es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.34.10944 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (2.518Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques