|
Universities that seriously adopt University Social Responsibility (USR)
assume the responsibility of training professionals committed to the society
in which they live, endowed with ethical competences and a strong sense of
citizenship. In the case of postgraduate courses that train future business
leaders, these universities must give Corporate Social Responsibility (CSR) a
central place in their curriculum. Have information about the knowledge and
interpretation of this concept that the new students possess is a critical input
for the adequate design of academic programs oriented to that end. This
document presents the results of a research on how students newly admitted
to mba courses and Masters in Marketing at a private university interpret the
concept of csr. An interview guide was applied, based on open questions, to the totality of students who began to take these postgraduate courses in the
period 2017-2018. Their responses were interpreted and classified by content
analysis, followed by a statistical analysis of the constructed variables. The
general conclusion is that most of these students come in with a misconception
of the concept of csr. Most of them understand csr as a contribution
of the company to society and not as a management philosophy based on
managing the impacts of the business activity that considers the expectations
of the stakeholders, as it is mostly understood after published the iso 26,000
Guide on Social Responsibility.Les universitats que adopten seriosament la Responsabilitat Social Universitària
(RSU) assumeixen la responsabilitat de formar professionals compromesos
amb la societat en què viuen, dotats de competències ètiques i amb
un fort sentit de ciutadania. En el cas dels postgraus que formen els futurs
líders empresarials, aquestes universitats han d’atorgar a la Responsabilitat
Social Empresarial (RSE) un lloc central i n la seva malla curricular. Comptar
amb informació sobre el coneixement i interpretació d’aquest concepte que
posseeixen els nous estudiants és una entrada crític per al disseny adequat de
programes acadèmics orientats a aquest fi. En aquest document es presenten
els resultats d’una investigació sobre la forma com interpreten el concepte de
rse dels estudiants acabats d’ingressar a cursos de mba i Màster en Marketing
en una universitat privada. Es va aplicar una guia d’entrevista, basada en
preguntes obertes, a la totalitat d’alumnes que van començar a cursar aquests
postgraus en el període 2017-2018. Les seves respostes van ser interpretades
i classificades mitjançant anàlisi de contingut, realitzant posteriorment
una anàlisi estadística de les variables construïdes. La conclusió general és
que la majoria d’aquests estudiants ingressen amb una idea equivocada del
concepte de rse. La major part d’ells entenen la rse com a contribució de
l’empresa a la societat i no com una filosofia de management basada en la
gestió dels impactes de l’activitat empresarial que considera les expectatives dels stakeholders, tal com se l’entén majoritàriament després de publicada la
Guia ISO 26.000 sobre Responsabilitat Social.
|