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Encuentro de saberes: Huellas de memoria pluriversa y descolonización de la Universidad contemporánea

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Encuentro de saberes: Huellas de memoria pluriversa y descolonización de la Universidad contemporánea

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dc.contributor.author de Carvalho, José Jorge es
dc.contributor.author Flórez, Juliana es
dc.date.accessioned 2019-04-15T11:01:48Z
dc.date.available 2019-04-15T11:01:48Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.citation de Carvalho, José Jorge ; Flórez, Juliana. Encuentro de saberes: Huellas de memoria pluriversa y descolonización de la Universidad contemporánea. En: Arxius de sociologia, 39 2018: 143-150 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/69979
dc.description.abstract This paper studies the Encounter of Knowledge as a project that, by welcoming mestres and mestras of ancestral knowledge into universities, contributes to decolonize higher education, broadening its field of memory. Based on a systematization exercise, we established a theoretical dialogue with Bajtin and Bejamin. Based on the participation of four mestres -Lucely Pío, raicera del Cerrado, Mãe Lu and Tata Mutá Imé, religious leaders of Candomblé and the political leader and shaman Álvaro Tukano of the Tukano nation- we show how the project promotes in the contemporary Brazilian university a space of mnemic pluriversity, capable of activating diverse narrative planes (biographical, political, spiritual, ancestral and mythical) and widening its epistemic horizon. es
dc.subject 1137-7038 8537 Arxius de sociologia 514142 2018 39 6874492 Encuentro de saberes: Huellas de memoria pluriversa y descolonización de la Universidad contemporánea de Carvalho es
dc.subject José Jorge es
dc.subject Flórez es
dc.subject Juliana This paper studies the Encounter of Knowledge as a project that es
dc.subject by welcoming mestres and mestras of ancestral knowledge into universities es
dc.subject contributes to decolonize higher education es
dc.subject broadening its field of memory. Based on a systematization exercise es
dc.subject we established a theoretical dialogue with Bajtin and Bejamin. Based on the participation of four mestres -Lucely Pío es
dc.subject raicera del Cerrado es
dc.subject Mãe Lu and Tata Mutá Imé es
dc.subject religious leaders of Candomblé and the political leader and shaman Álvaro Tukano of the Tukano nation- we show how the project promotes in the contemporary Brazilian university a space of mnemic pluriversity es
dc.subject capable of activating diverse narrative planes (biographical es
dc.subject political es
dc.subject spiritual es
dc.subject ancestral and mythical) and widening its epistemic horizon. Encuentro de saberes es
dc.subject inclusión es
dc.subject Universidad es
dc.subject colonialidad es
dc.subject pluriversidad mnémica es
dc.subject narración es
dc.subject Brasil es
dc.subject Meeting of knowledge es
dc.subject inclusion es
dc.subject university es
dc.subject coloniality es
dc.subject mnemic diversity es
dc.subject narration es
dc.subject Brazil 143 150 es
dc.title Encuentro de saberes: Huellas de memoria pluriversa y descolonización de la Universidad contemporánea es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::SOCIOLOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

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