NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Actitudes hacia la estadística en estudiantes de Ciencias de la Educación. Propiedades psicométicas de la versión española del Survey of Attitudes Toward Statistics (SATS-36)

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Actitudes hacia la estadística en estudiantes de Ciencias de la Educación. Propiedades psicométicas de la versión española del Survey of Attitudes Toward Statistics (SATS-36)

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Rodríguez-Santero, Javier es
dc.contributor.author Gil Flores, Javier es
dc.date.accessioned 2019-06-17T12:28:23Z
dc.date.available 2019-06-17T12:28:23Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Rodríguez-Santero, Javier ; Gil Flores, Javier. Actitudes hacia la estadística en estudiantes de Ciencias de la Educación. Propiedades psicométicas de la versión española del Survey of Attitudes Toward Statistics (SATS-36). En: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, 25 1 2019: 6- es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/70468
dc.description.abstract The study of attitudes towards statistics is a topic which has aroused the interest of researchers in different countries and at teaching levels. In this work we present an analysis of the psychometric properties, in terms of structural validity and internal consistency, of a Spanish version of the Survey of Attitudes Towards Statistics (SATS-36) administered to education students.  The results obtained from the 409 participants indicate a lack of fit for the six-factor model proposed by the authors of the SATS, especially compared with the five-factor model with corrected mistakes that the authors of this work propose. These results coincide with what has been defended by other investigations as to the reduction of the number of attitudinal components measured with the SATS es
dc.title Actitudes hacia la estadística en estudiantes de Ciencias de la Educación. Propiedades psicométicas de la versión española del Survey of Attitudes Toward Statistics (SATS-36) es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/relieve.25.1.12676 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (533.7Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques