Turismo existencial y de masas en París-Tombuctú
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(453.4Kb)
|
|
|
|
|
|
Mestre Pérez, Rosanna
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2012
|
|
|
|
This article analyzes the critical representation of Spanish tourism as constructed by Luis Garcia-Berlanga in Paris-Tombuctú. He uses a French character’s journey to inland Spain who coincides with a group of Czech tourists. The film develops as the characters come into contact with Valencian geography and its inhabitants in order to parody the ambiguity in how the Spaniards relate to the foreigners and reveal persistent contradictions in how tourism is managed there. While the French character is welcomed with open arms, the Czech tourists are treated with disdain, and this all occurs against the backdrop of grand events and spectacular infrastructures supposedly set up to attract tourists but whose real purpose is shown to have been mere propaganda for political leaders.Este trabajo analiza la representación crítica del turismo español construida por Luis García-Berlanga en "París-Tombuctú". Sirviéndose tanto del viaje interior del francés protagonista como de la visita de un grupo de turistas checos, el filme aprovecha la toma de contacto de estos personajes con la geografía valenciana y sus habitantes para parodiar tanto la ambigüedad con que los españoles se relacionan con lo extranjero como las contradicciones persistentes en la gestión turís-
tica en nuestro país. La hospitalidad con que se acoge al protagonista contrasta con el maltrato que reciben los checos, al tiempo que los grandes eventos e infraestructuras espectaculares que tantos turistas atraen se muestran como elementos de instrumentalización propagandística al servicio de los dirigentes políticos. |
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element