NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El iPad en la Educación científica de estudiantes de Secundaria y Bachillerato

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

El iPad en la Educación científica de estudiantes de Secundaria y Bachillerato

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (263.7Kb)

   
    
Ruiz, Ana; Muñoz Muñoz, Alberto; Valladolid Carriazo, Mª Dolores; Peña Martínez, Juan
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2019

The new technologies have penetrated deeply into Education. We have analyzed the perception of students and teachers on the use of tablets as teaching sciences tools, in a Secondary and High School where each student is provided with an iPad. Both students and teachers consider that the highest performance of the iPad is achieved in subjects related to life sciences. However, most teachers recognize that they do not take advantage of all the iPad resources. We discuss why technology does not guarantee an improvement in the quality of scientific education without an adequate training of teachers and some didactic strategies to implement its suitable use in the classrooms.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques