NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Fundamentos de diseño de un entorno tecnológico para el estudio de las habilidades en resolución de problemas en primeras edades escolares

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Fundamentos de diseño de un entorno tecnológico para el estudio de las habilidades en resolución de problemas en primeras edades escolares

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Diago Nebot, Pascual David es
dc.contributor.author González-Calero Somoza, José Antonio es
dc.contributor.author Arnau Vera, David es
dc.date.accessioned 2019-07-30T08:26:08Z
dc.date.available 2019-07-30T08:26:08Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Diago Nebot, Pascual David ; González-Calero Somoza, José Antonio ; Arnau Vera, David. Fundamentos de diseño de un entorno tecnológico para el estudio de las habilidades en resolución de problemas en primeras edades escolares. En: Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, 22 2019: 58-76 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/71187
dc.description.abstract In this paper we present the fundamentals of software design capable of monitoring and recording data related to the management of mathematical problem solving processes. The software allows a systematic collection of the variables of the resolution process from which it is possible to obtain different student learning analytics. By not focusing exclusively on the final outcome of the resolution process, it is possible to identify cognitive tendencies of the students. In this manuscript we describe the characteristics of this technological environment together with the didactic basis that justifies the interest of research at school levels in which poor knowledge limits the formalization of problem solving situations. The first results of a pilot study that has allowed the evaluation of strengths and weaknesses of the developing version are attached. Finally, future directions for this technological environment are discussed as one more step in both innovation and research in Mathematics Education. es
dc.title Fundamentos de diseño de un entorno tecnológico para el estudio de las habilidades en resolución de problemas en primeras edades escolares es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS es
dc.identifier.doi 10.7203/realia.22.14113 es
dc.identifier.idgrec 134241
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (951.0Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques