NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Opus musicum angelorium : Quand la musique des « Invisibles » émerge aux confins du sensible - Hommage à Giacinto Scelsi -

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Opus musicum angelorium : Quand la musique des « Invisibles » émerge aux confins du sensible - Hommage à Giacinto Scelsi -

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (874.1Kb)

   
    
Castanet, Pierre-Albert
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2019

The article focuses on the music of the “invisible”, that is to say, the sound art suggested by the community of angels (between God and Satan). Based on the thought of Boece or Hanslick, Pythagoras or Eliade ... the study touches on both the aesthetics and the musicology of “modern” and “contemporary” music scores (Debussy, Jolivet, Scelsi, Messiaen, Stockhausen, Schnebel, Denisov, Ohana, Henry, Crumb, Grisey, Pintscher, Francesconi, Hurel ...). Conceived as a tribute to Giacinto Scelsi (poet and composer who has often mentioned angels in his poems as well as in his titles of musical works), “Opus musicum angelorium” tries to analyze the limits of the sensitive (at the limit of the inaudible)...
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques