|
The thesis tries to investigate the real reasons for the increase in narrative publications about Morocco during the last years. In general, it intends to analyze the vision that contemporary Spanish writers offer of the neighboring country in their novels. To do this, a rigorous study of the issues that these works raise and then classify them into differentiated blocks is made: The vision of the "other", society, religion, mythology and popular beliefs, immigration seen from the other side. From the results of this analysis you can see, clearly, how the image of Morocco is evolving, and if there was a maturity in the way of dealing with the issues of its present. Since each work includes the own experiences of each author, we cannot speak of a uniform model of a novel about Morocco. As a result, the novels contain the strategy adopted by each distanced writer, the vision of the committed writer, the vision of the romantic writer, the vision of the cursed writerLa tesis intenta investigar los auténticos motivos del incremento de las publicaciones narrativas sobre Marruecos, durante los últimos años. En lineas generales, pretende analizar la visión que los escritores españoles contemporáneos ofrecen del país vecino en sus novelas. Para ello, se hace un riguroso estudio de los temas que estas obras plantean y luego clarificarlos en bloques diferenciados: La visión del "otro", la sociedad, la religión, la mitología y creencias populares, la inmigración vista desde la otra orilla. A partir de los resultados de este análisis se podrá ver, con claridad, como va evolucionando la imagen de Marruecos, y si hubo una madurez en la forma de tratar los temas de su actualidad. Puesto que cada obra recoge las propias vivencias de cada autor no se puede hablar de un modelo uniforme de novela sobre Marruecos. Consecuencia de ello, las novelas encierran la estrategia que adopta cada escritor distanciado, la visión del escritor comprometido, la visión del escritor romántico, la visión del escritor maldito.
|