NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La Educación Artística en los Grados de Infantil y Primaria. Un análisis desde las especialidades docentes actuales y propuestas a una especialización en artes, cultura visual, audiovisual y diseño

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La Educación Artística en los Grados de Infantil y Primaria. Un análisis desde las especialidades docentes actuales y propuestas a una especialización en artes, cultura visual, audiovisual y diseño

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Caeiro, Martín es
dc.contributor.author Callejón Chinchilla, María Dolores es
dc.contributor.author Assaleh Assaleh, Mohamed Samir es
dc.date.accessioned 2020-02-06T08:10:40Z
dc.date.available 2020-02-06T08:10:40Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.citation Caeiro, Martín ; Callejón Chinchilla, María Dolores ; Assaleh Assaleh, Mohamed Samir. La Educación Artística en los Grados de Infantil y Primaria. Un análisis desde las especialidades docentes actuales y propuestas a una especialización en artes, cultura visual, audiovisual y diseño. En: Educación artística: revista de investigación (EARI), 9 2018: 56-80 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/72996
dc.description.abstract Art, over the years of schooling is relegated legislatively and curricularly in favor of other areas of learning, when it is known that it is the area that most connects with children's nature. This article analyse the situation of artistic education in the current legislation in the Early Childhood and Primary Education and offers an overview of the curricular designs of the universities and their training offer. The results obtained from a survey made to the teachers of the Degrees of Early Childhood and Primary Education of the different Spanish universities are also presented, with questions raised around the need to have a greater specialisation of the teachers in the artistic area. From this analysis and study, it means a need for specific training in artistic education that complements the areas of music education and physical education. Finally, the author's vision of a specialization in visual arts, visual and audiovisual culture and design is provided, arguing the reasons for its implementation and development. The final objective would be to go from specialization in the degrees to a more expert and deep formation in the context of masters and doctoral programmes for teachers. Keywords: art, Early Childhood Education, Primary Education, mention, specialty es
dc.title La Educación Artística en los Grados de Infantil y Primaria. Un análisis desde las especialidades docentes actuales y propuestas a una especialización en artes, cultura visual, audiovisual y diseño es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.identifier.doi 10.7203/eari.9.11337 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (1.620Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques