Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Garcia, Iolanda | es |
dc.contributor.author | Barberà Gregori, Elena | es |
dc.contributor.author | Maina, Marcelo | es |
dc.date.accessioned | 2020-03-03T12:48:55Z | |
dc.date.available | 2020-03-03T12:48:55Z | |
dc.date.issued | 2019 | es |
dc.identifier.citation | Garcia, Iolanda ; Barberà Gregori, Elena ; Maina, Marcelo. Diseño de un sistema de apoyo a la regulación social del aprendizaje en los xMOOC. En: Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, 23 2019: 43-61 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/73398 | |
dc.description.abstract | Aquesta investigació té com a objectiu estudiar els processos de regulació de l'aprenentatge, atenent tant a la seva dimensió individual com social, en entorns de xMOOC. En concret, es proposa analitzar com els processos d'autoregulació, coregulació i regulació social compartida poden recolzar-se i promoure?s en aquest tipus de contextos oberts i massius per tal d?aconseguir un aprenentatge més profund. Per a això, s'aplica un model d?investigació basada en el disseny que permet intervenir directament en la pràctica pedagògica, a través d'un procés cíclic de quatre etapes: disseny, intervenció, avaluació i reflexió i redisseny d'un sistema de suport a la regulació de l'aprenentatge en un xMOOC. En aquest article es presenta la primera iteració de la investigació junt amb els resultats de les entrevistes semiestructurades amb alguns participants. En primer lloc, es realitza una revisió de literatura de la qual deriven els fonaments teòrics del disseny aplicats en el sistema de suport a la regulació plantejat. A continuació, es descriu amb detall el disseny i la implementació d'aquest sistema conformat per un conjunt d'avisos(prompts) introduïts de manera estratègica en un xMOOC sobre gamificació. Seguidament es discuteixen els resultats obtinguts, entre els quals destaquen el divers aprofitament dels diferents avisosper part dels participants i la dificultat d'activar indicadors d'orientació i reflexió de caràcter social, en un entorn d'aprenentatge de les característiques d'un xMOOC. Finalment s'extreuen algunes conclusions i recomanacions per al disseny de la regulació i la pràctica de l?aprenentatge en xMOOC | es |
dc.title | Diseño de un sistema de apoyo a la regulación social del aprendizaje en los xMOOC | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS | es |
dc.identifier.doi | 10.7203/realia.23.15914 | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |