NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

A favor y en contra de la Historia. El cine moderno y el pueblo que falta o el derrumbe de los esencialismos

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

A favor y en contra de la Historia. El cine moderno y el pueblo que falta o el derrumbe de los esencialismos

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (4.126Mb)

   
    
Valle Corpas, Irene
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2019

The freshness of the new waves actually began as a breath of memory and History. For a generation of filmmakers in the sixties, the irruption of Modernity should not mean forgetfulness, the cult of the ephemeral or the delocalised. On the contrary, working with the remains of the IIGM and in a climate of strong geopolitical tension and major social changes, especially in Europe, such filmmakers, distrusting, did not want to forget past or present wounds, they re-opened them against the amnesic consensus inherent of the days of ?progress?. They set out to criticize the great ideals that began to wither on the horizon of the great social transformations of the post-war period and pleaded for the creation of new ones through the use of images.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques