NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La represión franquista en los manuales escolares : el problemático tratamiento de un tema histórico conflictivo

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La represión franquista en los manuales escolares : el problemático tratamiento de un tema histórico conflictivo

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Fuertes Muñoz, Carlos es
dc.contributor.author Ibáñez Domingo, Mélanie es
dc.date.accessioned 2020-11-06T10:02:49Z
dc.date.available 2020-11-06T10:02:49Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Fuertes Muñoz, Carlos ; Ibáñez Domingo, Mélanie. La represión franquista en los manuales escolares : el problemático tratamiento de un tema histórico conflictivo. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 37 2019: 3-18 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76257
dc.description.abstract This article analyzes in a panoramic way the treatment of the Francoist repression in the Spanish school textbooks of secondary and high school education of the last twenty-five years. It is based on the following premise: the educational treatment of a conflictive and ?hot? past like that of Franco´s regime and, especially, Francoist repression, is basic in the construction of democratic culture among the new generations. In this sense, the article focuses on the interpretative and methodological deficiencies that can be seen in the textbooks published under the LOGSE, LOE and LOMCE educational laws. es
dc.title La represión franquista en los manuales escolares : el problemático tratamiento de un tema histórico conflictivo es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.37.12528 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (260.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques