NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Análisis de las experiencias de aprendizaje de las ciencias de los/as maestros/as de Educación Infantil y Primaria en formación inicial a través de sus relatos de vida

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Análisis de las experiencias de aprendizaje de las ciencias de los/as maestros/as de Educación Infantil y Primaria en formación inicial a través de sus relatos de vida

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Eugenio, Marcia es
dc.contributor.author Aragón Núñez, Lourdes es
dc.contributor.author Vicente Martorell, Juan José es
dc.contributor.author Jiménez Tenorio, Natalia es
dc.date.accessioned 2020-11-06T10:02:49Z
dc.date.available 2020-11-06T10:02:49Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Eugenio, Marcia ; Aragón Núñez, Lourdes ; Vicente Martorell, Juan José ; Jiménez Tenorio, Natalia. Análisis de las experiencias de aprendizaje de las ciencias de los/as maestros/as de Educación Infantil y Primaria en formación inicial a través de sus relatos de vida. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 37 2019: 107-126 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76260
dc.description.abstract We present a research on science learning experiences of initial teacher training students at two Spanish universities. We collected 263 life-stories among students of Degree in Preschool and Primary Education -equal halves-, where students explained their experiences at Preschool, Primary and Secondary Education, and at non-academic contexts. These life-stories were qualitatively analyzed, by defining content categories and subcategories, and also quantitatively analyzed, by counting the frequency of appearance of fragments classified within them. We present results regarding contents, didactic resources, methodological approaches, subjective aspects, and learning at non-academic contexts. These clearly show the need to promote, from initial teacher training, science learning experiences framed in a constructivist model involving a leading role of students, and the use of active methodologies and learning contexts other than the classroom. es
dc.title Análisis de las experiencias de aprendizaje de las ciencias de los/as maestros/as de Educación Infantil y Primaria en formación inicial a través de sus relatos de vida es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.37.14303 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (548.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques