NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Educación para la Ciudadanía en España. Una asignatura para la confrontación ideológica y política

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Educación para la Ciudadanía en España. Una asignatura para la confrontación ideológica y política

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Paniagua Rojano, Francisco Javier es
dc.contributor.author García Ruiz, Carmen Rosa es
dc.date.accessioned 2020-11-06T10:02:50Z
dc.date.available 2020-11-06T10:02:50Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Paniagua Rojano, Francisco Javier ; García Ruiz, Carmen Rosa. Educación para la Ciudadanía en España. Una asignatura para la confrontación ideológica y política. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 37 2019: 51-66 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76263
dc.description.abstract In Spain, we are lived one of the most controversial issues in education because of the implementation of Education for Citizenship and Human Rights, a school subject recommended repeatedly by the European Union and international organizations. The controversy went beyond education due to a planned political strategy covered by religious arguments based on deeply undemocratic axioms. This research uses the historical method applied to the analysis of the curriculum. The documentation used comes, mainly, from curriculum prescription, newspapers, and judicial sources. Their analysis has allowed us to focus on how the most traditional and conservative groups of our society used public space to perpetuate their power and control, slowing down changes in the curriculum and educational practice. The article aims to demonstrate the existence of a concatenation of perfectly coordinated and sequenced actions with the clear intention of hindering the implementation of the subject and maintaining the hegemony of particular religious values over civil ones. A latent confrontation awaiting its reactivation. es
dc.title Educación para la Ciudadanía en España. Una asignatura para la confrontación ideológica y política es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.37.14318 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (247.0Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques