Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Vergés Bosch, Núria | |
dc.contributor.author | Freire, León | |
dc.contributor.author | Obiol-Francés, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T08:12:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-12T05:45:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | es_ES |
dc.identifier.citation | Vergés-Bosch, Núria; Freire, León; Obiol-Francés, Sandra (2019) «Claves para la atracción y permanencia de las mujeres en la formación profesional TIC». | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/76619 | |
dc.description.abstract | Recull d’accions i bones pràctiques per tal d’evitar que les dones siguen excloses de la formació professional en tecnologies i amb això de l’ús d’aquestes i sobretot dels sectors professionals i econòmics en els quals es basa. És una proposta que sorgeix al si del projecte de recerca “Gènere i decisions educatives. Construcció d’itineraris formatius en la Formació Professional Bàsica” realitzat per un equip d’investigadores encapçalat per Sandra Obiol (Universitat de València) i integrat per Elisabet Almeda (Universitat de Barcelona), Dino Di Nella (Universidad Nacional de Rio Negro), Nuria Pumar (Universitat de Barcelona), Aida Ruiz (Universitat de Barcelona), Núria Vergés (Universitat de Barcelona) i Alícia Villar (Universitat de València). El projecte ha estat finançat pel Centro Reina Sofia sobre Adolescencia y Juventud. En aquesta proposta conflueix l’interés per trencar els estereotips de gènere en els quals encara es construeixen els itineraris formatius juntament amb l’experiència de les autores del kit, Núria Vergés, Leon Freude i Sandra Obiol, en l’anàlisi per a la comprensió i transformació de l’ús esbiaixat per gènere de les tecnologies. Es tracta d’una proposta dirigida a la formació professional en general i que en gran mesura es pot aplicar també a altres itineraris formatius que sense tindre les tecnologies al seu centre, en fan ús i sobretot tenen perfils molt masculinitzats. Cal que aquestes recomanacions s’adapten a les característiques particulars dels centres, nivells educatius i cicles formatius als quals s’adrece, però és encara més necessari que encete una reflexió necessària al voltant del lloc que ocupen les dones a la formació professional i un camí per a revertir la seua presència marginal i clarament estereotipada. | es_ES |
dc.language.iso | ca | es_ES |
dc.subject | gènere | es_ES |
dc.subject | formació professional | es_ES |
dc.subject | TIC | es_ES |
dc.title | KIT Claus per l'atracció i permanència de les dones en la formació professional TIC | es_ES |
dc.type | text | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::SOCIOLOGÍA | es_ES |
dc.accrualmethod | - | es_ES |
dc.embargo.terms | 0 days | es_ES |